Lees op deze pagina welke projecten wij hebben lopen.
Onder "scholenprojecten" lees je welke scholenprojecten wij aanbieden.

Niets te Kiezen

Thema's Homoseksualiteit, geloof, omgaan met een ernstige ziekte en vriendschap.

De thema's in dit stuk hebben allemaal één ding gemeen. Het gaat allemaal om het durven maken van keuzes en over het durven zijn wie je bent!

Wij zijn ons ervan bewust dat er in ieders leven dingen gebeuren waar je zelf geen invloed op hebt. Situaties overkomen je soms. Wij zijn echter wel van mening dat je zelf in de hand hebt hoe je met zo'n situatie omgaat.
Kies je wat je zelf wil of bepaalt je opvoeding wat je kiest? Maak je een keus op basis van wat je gewend bent? Of ben je misschien bang wat de invloed van jouw keus is op je relaties met vrienden en familie?

Allemaal vragen die voorbij komen in "Niets te Kiezen". Alle karakters maken een keus in dit verhaal, maar wat zijn de gevolgen van die keuzes? Kun je een foute keus maken of zijn alle keuzes vanuit het perspectief van het karakter te verklaren? We laten je in dit verhaal meekijken bij  de processen van alle karakters, zonder dat we de keuzes veroordelen. Zo hopen we meer begrip te creëren voor elkaars denkbeelden en ideeën. Je kunt het niet eens zijn met elkaars keuze, maar je hoeft elkaar ook niet te veroordelen en vooral... Ook al ben je het niet eens, blijf met elkaar in gesprek!